بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب در دعوت همگانی به راهپیمایی ۲۵ بهمن

بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب در دعوت همگانی به راهپیمایی ۲۵ بهمن جـــرس: به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب و همچنین در آستانه تظاهرات ۲۵ بهمن ماه، سازمان مجاهدین انقلاب طی بیانیه ای خواستار حضور سبز مردم در یکمین سالگرد حبس خانگی غیرقانونی رهبران جنبش سبز شد.

به گزارش تارنمای «امروز»، ارگان اینترنتی سازمان مجاهدین انقلاب، در بیانیۀ این تشکل اصلاح طلب که به مناسبت سه و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و اولین سالگشت آغاز حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد صادر شده، حضور مردم در خیابان ها "پیام آور اصلاحات برای عبور کشور از وضعیت بحرانی کنونی در عرصه داخلی و خارجی" بیان گردیده و بر عدم شرکت در انتخابات آتی تاکید شده است.

در بیانیۀ سازمان مجاهدین انقلاب آمده است: "اکنون در آستانه سالگرد دومین خیزش عظیم سبزها، در حالیکه رهبران جنبش سبز در حصر و بسیاری از فعالین سیاسی، دانشجویی، مطبوعاتی و ... در حبس های غیر قانونی هستند، حاکمیت بار دیگر به سمت برگزاری یک انتخابات نمایشی و غیر آزاد گام بر می دارد. از صحبت اخیر رهبری در نماز جمعه مبنی بر شرکت مردم درانتخابات برای برطرف شدن تهدیدها می توان عدم اعتماد به نفس و بحران مشروعیت حاکمیت بعد از سرکوبهای خرداد ۸۸ را درک کرد. همانطور که در بیانیه های پیشین سازمان، به ویژه بیانیه عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم به وضوح بدان اشاره کرده ایم، شرکت مردم در انتخابات نه تنها تهدیدهای بین المللی (تحریمهای اقتصادی و تهدیدهای نظامی) را کاهش نمی دهد بلکه باعث تقویت موضع و اقدامات ماجراجویانه و ستیزه جویانه حاکمیت استبدادی در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهد شد و آنها را به تداوم این رویکرد و مواضع تشویق و ترغیب می‌کند. در حالیکه عدم شرکت در انتخابات حاکمیت را در ادامه سیاست‌های ستیزه جویانه و جنگ طلبانه بی پشتوانه در عرصه خارجی و استبدادورزی و سرکوب در عرصه داخلی دچار تردید و بازنگری خواهدکرد."

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم آگاه و شریف ایران
در سی و سه سال پیش، پس از سالها مبارزه، انقلابی مردمی در کشورمان در مقابله با استبداد داخلی و مداخله خارجی به پیروزی رسید و نظام " جمهوری اسلامی " را برپا ساخت. حال پس از گذشت سالها و پیمودن فراز و نشیب ها و تغییر نسلی باید از نسبت وضعیت کنونی و آرمانهای انقلاب پرسید و به ارزیابی عملکرد حاکمیت در این باره پرداخت، و اینکه آیا این کارنامه قرابتی با آنچه مردم در انقلاب می خواستند، دارد؟

اگر " قانون اساسی" را اصلی ترین دستاورد انقلاب بدانیم و آنرا به عنوان میثاق حاکمیت با ملت بپذیریم، در این سالها عملکرد حاکمیت اقتدارگرا کمترین قرابتی با بسیاری از اصول این قانون نداشته و برخی از اصول در اجرا فراموش شده است. قرائت حاکمیت از قانون اساسی دراصل " ولایت مطلقه فقیه " خلاصه شده و تمامی اصول دیگر و به ویژه فصل " حقوق ملت " در سایه این عنوان بلاموضوع شده است. بر پایه این قرائت شهروندان ایرانی به خودی و غیرخودی تقسیم شده، و هرآنکه در زمره غیرخودی ها قرار گیرد از تمام حقوق شهروندی محروم، و اگر کوچکترین انتقاد و اعتراضی کند مستحق مجازات زندان و شکنجه و تبعید و...است. و این در حالی است که ناکارآمدی حاکمیت در اداره امور، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را بحرانی و همه شهروندان را درگیر امور روزمره معیشتی کرده است. درعرصه سیاست خارجی نیز روز بروز بر انزوای ایران و چالش هایش با دیگر کشورها افزوده است. تشدید تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان و چنگ اندازی سایه جنگ در این فضا چشم انداز تیره و تاری را به نمایش می گذارد، و دراین شرایط کشورمان در سالروز پیروزی انقلاب روزهای خوشی را سپری نمی کند.

در خرداد 88 شهروندان برای تغییر این وضعیت اسف بار به پای صندوق های رای آمدند و انتظار داشتند که با رایشان سرنوشتشان را بسازند و راهی برای برون رفت کشور از نابسامانی ها و ناکارآمدی ها بیایند اما انجام کودتای انتخاباتی به اعتراض گسترده شهروندان منجر شد و حاکمیت بجای شنیدن فریاد معترضان بر طبل سرکوب و ارعاب کوبید و جنبش سبز از دل این حوادث روئید و رشد کرد، و با روئیدن جنبش های ضد استبدادی در کشورهای عربی طوفان تحول در منطقه براه افتاد و در 25 بهمن ماه 89 بود که سبزها به دعوت رهبران جنبش آقایان موسوی و کروبی به خیابان آمدند تا همبستگی خود را با جنبش های منطقه به نمایش گذارند و اینکه همراهیاین جنبش ها تا رفع همه نظام هایاستبدادی ادامه خواهد داشت. درعکس العمل به این حضور قدرتمند خیابانی سبزها حاکمیت اقتدارگرا به حبس خانگی رهبران جنبش سبز اقدام کرد، با این خیال خام که با قطع پیوند ایندو با بدنه جنبش می تواند به تضعیف و مهار جنبش بپردازد در حالیکه به رغم همه تمهیداتی که از سوی حاکمیت در این باره بکار بسته شده جنبش روز بروز بر عمق و گستره اش در جامعه افزوده و همچون یک موجود زنده به رشد و بالندگی خود ادامه داده و در مسیر پیروزی به پیش می رود. اجماع سبزها برای عدم شرکت در انتخابات نمایشی مجلس شاهدی براین واقعیت و نمادی از این پویایی است.

اکنون در آستانه سالگرد دومین خیزش عظیم سبزها، در حالیکه رهبران جنبش سبز در حصر و بسیاری از فعالین سیاسی، دانشجویی، مطبوعاتی و ... در حبس های غیر قانونی هستند، حاکمیت بار دیگر به سمت برگزاری یک انتخابات نمایشی و غیر آزاد گام بر می دارد. از صحبت اخیر رهبری در نماز جمعه مبنی بر شرکت مردم درانتخابات برای برطرف شدن تهدیدها می توان عدم اعتماد به نفس و بحران مشروعیت حاکمیت بعد از سرکوبهای خرداد ۸۸ را درک کرد. همانطور که در بیانیه های پیشین سازمان، به ویژه بیانیه عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم به وضوح بدان اشاره کرده ایم، شرکت مردم در انتخابات نه تنها تهدیدهای بین المللی (تحریمهای اقتصادی و تهدیدهای نظامی) را کاهش نمی دهد بلکه باعث تقویت موضع و اقدامات ماجراجویانه و ستیزه جویانه حاکمیت استبدادی در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهد شد و آنها را به تداوم این رویکرد و مواضع تشویق و ترغیب می‌کند. در حالیکه عدم شرکت در انتخابات حاکمیت را در ادامه سیاست‌های ستیزه جویانه و جنگ طلبانه بی پشتوانه در عرصه خارجی و استبدادورزی و سرکوب در عرصه داخلی دچار تردید و بازنگری خواهدکرد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در یکمین سالگرد حبس خانگی غیرقانونی رهبران جنبش سبز حمایت و پشتیبانی خود را از دعوت به راهپیمایی روز 25 بهمن شورای هماهنگی راه سبز امید در اعتراض به حبس و حصر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد و دیگر زندانیان سیاسی ، وضعیت اسف بار اقتصادی ، استبداد حاکم و مخالفت با تشدید تحریم های اقتصادی و خطر جنگ اعلام می دارد و انتظاردارد که حضور سبز مردم در خیابان ها بتواند پیام آور اصلاحاتی برای عبور کشورمان از وضعیت بحرانی کنونی در عرصه داخلی و خارجی باشد.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی(شاخه خارج از کشور)
22 بهمن 1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر