ربوده شدن ۱۱ زائر ایرانی دیگر در سوریه

جـــرس: در سومین فقره از ربایش اتباع ایرانی در سوریه، یازده زائر ایرانی دیگر، بعد از ظهر چهارشنبه اول فوریه (دوزادهم بهمن ماه)، در مسیر حلب به دمشق ، نرسیده به شهر«حماه» در سوریه ربوده شدند .

به گزارش واحد مرکزی خبر، این یازده نفر از کاروانی از خرم آباد لرستان بودند که در کمین افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند .

بر اساس این گزارش، مسعود اخوان، مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت ایران در سوریه گفته است که افراد مسلح پس از گرفتن موبایل ها، گذرنامه ها و تمامی اموال و داراییهای این کاروان، یازده تن از مردان را از دیگران جدا کرده و با خود به نقطه ای نامعلوم برده اند .

وی افزود: بجز این تعداد، افراد مسلح، ۳۵ نفر دیگر ازاعضای این کاروان را که شامل چهار مرد و زنان و کودکان بودند، رها کردند.

وی تاکید کرد از سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده خبری در دست نیست و هماهنگی لازم برای انتقال دیگر اعضای کاروان ، به دمشق انجام شده و این گروه هم اکنون در مسیر دمشق هستند .

نماینده حج و زیارت ایران در دمشق افزود: کاروان مذکور از جمله کاروان هایی بود که خارج از چارچوب حج و زیارت برای زیارت عتبات مقدسه در سوریه و عراق ثبت نام کرده و به صورت آزاد عازم سوریه بودند .

گفتنی است، افراد مسلح ناشناس، روز پنج شنبه ششم بهمن نیز، یازده زائر ایرانی را در مسیر حلب دمشق ربوده بودند که آنان نیز جزو کاروان های ثبت نشده و آزاد بودند .
در آخرین روزهای آذر ماه نیز، افراد مسلح ناشناس هفت ایرانی شاغل در حمص را ربوده بودند .

بر اساس آخرین گزارش ها، با ربوده شدن یازده نفر امروز، شمار ایرانیان ربوده شده در سوریه در سه مرحله به بیست و نه نفر رسید .

پیش از این، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، با محكوم كردن ربایش زائران ایرانی كه از طریق زمینی عازم دمشق بودند، از مسوولان دولت سوریه خواسته بود تا همه امكانات خود را برای آزادی هر چه سریع تر آنها به كار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر