شمشیر کشی خودیهای نظام علیه هم؛ دعواها ادامه دارد؟

عصر  روزشنبه  نیزیک درگیری خونین مشکوک در مصلای تهران رخ داد که اعلام بیطرفی نیروهای انتظامی حاکی از آن بود که درگیری بین خودیهای نظام است . درگیری به حدی وسیع بود که نیروی انتظامی خود را کنار کشید و طرفین با زنجیر و کمربند به جان یکدیگر افتادند
جرس: کارشان به جایی رسیده که بر روی هم زنجیر می کشند و با باتوم و مشت و لگد به جان هم می افتند. این وضع به هئیت های مذهبی نیز کشیده شده و اتهامات لفظی علیه خودی های نظام را تشدید کرده است.  عالی رتبه ترین مقامات حکومت همچون علی لاریجانی رئیس مجلس در لفافه و خطاب به احمدی نژاد می گویند " برخی افراد مغرور شده و حرفهای گستاخانه می زنند.

اختلافات اخیر میان مسئولان نظام که با قهر و سرکشی رئیس دولت آغاز شد سر انجام پس از چند شب غیبت احمدی نژاد در مراسم بیت رهبری ، با حضور وی در شب آخر مراسم و دعوت از مصلحی برای حضور در نشست هئیت وزیران به ظاهر رنگ آرامش به خود گرفت.

احساسات خود را کنترل کنید ! این در حالی است که مسئولان بيت رهبری در شب حضور رئیس دولت در مراسم عزاداری در بیت آقای خامنه ای ، قبل از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا از شركت كنندگان خواستند از هرگونه شعار له يا عليه افراد خودداري كنند که این نشان می دهد طی شبهای قبل بیت آقای خامنه ای با شعارعلیه برخی افراد همراه بوده است.


یک سایت اصولگرای منتقد احمدی نژاد نوشت : از عزاداران فاطمی خواسته شد تا احساسات خود را کنترل کرده و علیه اشخاص شعار ندهند .

سبک ادبیات برخی مداحان یکی از عوامل تحریک خود سرها برای آغاز درگیریها بوده است. در بین این جماعت استناد به عبارات سخیف برای تحقیر افراد امری ساده و پیش پا افتاده است . پیش از این سعید حدادیان با کاربرد الفاظ رکیک  تلاش کرده بود جریان مشائی را توصیف کند.

همین اتفاق در سخنرانی صدیقی امام جمعه موقت تهران رخ داد که دهوی با پیش کشیدن موضوع همسر احمدی نژاد و حرام شدن آنها به یکدیگر با اذن ولی فقیه ، کوشید رئیس دولت را مورد تحقیر قرار د.

جدال خودسر های نظام در کف خیابان

لشگر کشی خیابانی برخی هئیت های مذهبی و جماعت مداح پس از آن صورت جدی به خود گرفت که اعلام شد قرار است طرفداران مشائی نیز عزاداری جداگانه ای در یکی دیگر از میادین تهران برپا کنند. این در حالی است که بنا بود تجمع اصلی عزاداران در میدان 7 تیر تهران باشد.

برای هر دو مراسم دو روحانی  مورد اعتماد رهبری جهت سخنرانی اعزام شد. سید احمد علم الهدی از مشهد روانه تهران و میدان 7 تیر شد. همچنین سعید حدادیان مداح دعوت نشده به بیت رهبری نیز به میدان 7 تیر رفته بود . در این مراسم مداحان در پایان دعا کردند : خدايا رئيس‌جمهور را از جميع بلايا و فتنه‌هايي كه به دورش حلقه زده‌اند حفظ كن " كه در اين حين حاضران يكپارچه نداي آمين را سر دادند.

برخی اخبار و گزارشها حاکیست که پس از مراسم میدان 7 تیر ، جماعت موتور سوار مداح و خودسر برای بر هم زدن بساط عزاداری هواداران مشائی رهسپار میدان منیریه می شوند و با حضور خود میدان را تحت کنترل خود در می آورند.

در منیریه نیز صدیقی حاضر می شود و برای جمع سخنرانی می کند. او می گوید: عزاداران حضرت زهرا(س) تابع رهبر انقلاب هستند و اينكه بي‌بي‌سي روسياه فكر مي‌كند در منيريه ضد ولايتي‌ها جمع شده‌اند اشتباه است چرا كه همه عزاداران حضرت زهرا آمده‌اند كه بگويند اجازه نخواهند داد ديگر علي تنها بماند.

یک مداح خشمگین نیز می گوید: حزب‌اللهي‌ها اجازه نفوذ انحرافي‌ها را در بين عزاداران نخواهند داد.

این اظهارات وی حاکی از آن بود که عزاداران سازماندهی شده آماده هر نوع حرکتی هستند . مداح مدعو جریان مشائی نیز در سخنانی گفت که تابع ولایت است و یک مداح دیگر با بيان اينكه تمامي ذاكران اهل بيت تابع نظر رهبری هستند، گفت: كساني كه فكر مي‌كنند مي‌توانند جلوي ولايت فقيه بايستند بدانند كه اگر اين تصور را داشته باشند مملكت را از آنها پس مي‌گيريم.

این در حالی است که قرار بود هدایت مراسم منیریه در اختیار تیم طرفدار مشائی باشد که از طریق معاون احمدی نژاد در سازمان بهزیستی قرار بود تجمع جداگانه ای را برای عزاداری شکل دهند.

با این حال وبلاگ "دوستداران حاج منصور ارضی" مداح اصولگرا و از نزدیکان رهبر ایران نیز با اعلام خبر برگزاری مراسم عزاداری جمعیت هلال احمر هشدار داد در صورتی که تیم احمدی‌نژاد به برگزاری این مراسم اصرار داشته باشد٬ باید منتظر نخستین رویارویی خیابانی هواداران احمدی‌نژاد و حامیان رهبر نظام بود.

تهدید به خون ریزی در مجلس

داستان جدال و درگیریهای عصبی به اینجاها ختم نمی شود. یک روزبعد از صف آرایی مداحان خودسر و حامیان آنها در خیابان، مجلس نیز شاهد درگیری خشونت بار یک نماینده می شود . نماینده الیگودرز در خلال بررسی لایحه بودجه تهدید به خون ریزی می کند و به سمت هئیت رئیسه حمله ور می شود. وضع به اندازه ای بهم می ریزد که مجلس جلسات خود را تا عصر تعطیل می کند و حتی جلسات بعد از ظهر نیز لغو می شود.
 
نیروی انتظامی و بسیج رو در روی هم

 این روزها داستان عجیب کتک خوردن ماموران پلیس توسط اوباش خودسر در استادیوم های ورزشی نیز شنیده می شود.

سایت های رسمی وابسته به افراطیون خبر دادند که در جریان بازی پرسپولیس و الاتحاد عربستان تماشاچیان پرسپولیسی به هو کردن اوباش منتسب به بسیج پرداختند که این امر خشم اصولگرایان را بر انگیخت.

با این وجود ، نزدیک به 30 اغتشاشگر بسیجی که با مواد آتش زا و نارنجک قصد ورود به استادیوم را داشتند بازداشت و بلافاصله با دستور مقامات بالا آزاد می شوند.

زد و خورد ماموران انتظامی با بسیجی ها به اصفهان و دیدار سپاهان و الهلال هم کشیده شد و با وجودی که تلاش ماموران مقابله با افراطی گری عوامل خود سر بود برخی ماموران انتظامی حتی کتک هم خوردند و آب از آب تکان نخورد.

این ماجرا تا آنجا پیش رفت که یک بسیجی خودسر که در غائله استادیوم حضور داشت رسما اعتراف کرد که نیروی انتظامی در فجایع کوی دانشگاه و خرد کردن شیشه های ماشین مردم در کوران حوادث انتخابات نقش داشت  !


جالب اینجاست که یک راه یافته مجلس در دفاع از اغتشاشگری عوامل خود سر بسیجی ،نیروهای انتظامی را زیر سوال می برد . فاطمه آلیا می گوید نیروی انتظامی باید در قبال رفتارش پاسخگو باشد.

نکته جالب تر اینکه ظاهرا نیروی انتظامی به دست و پا افتاده و قول بررسی داده و حتی گفته ممکن است ماموران خود سر جوانان بسیجی را کتک زده باشند.

آلیا می گوید این چندمین بار است که از سوی نیروی انتظامی می شنویم که اقداماتی خودسرانه انجام شده است، مطمئنا ضرب و شتم مردم خودسرانه بوده وغیر از این نیست اما مگر می شود نیروی انتظامی به غیر از فرمانده خود از مقام دیگری دستور بگیرد؟

این راه یافته مجلس هشتم اشاره ای به خودسری های نیروهای انتطامی در جریان اعتراضات انتخاباتی سالهای گذشته  نمی کند و به طور واضح چند خودسر بسیجی را مردم می نامد.
 
 نزاع خونین مشکوک
 
بی تفاوتی نیروی انتظامی و عدم پیگیری ماجرا در روزهای بعد نشان داد که درگیری یک مساله نامرتبط با مسائل اجتماعی عادی است.این اقدامات در حالی اتفاق افتاد که نیروی انتظامی در فاصله چند متری آنها دارای یک ایستگاه با تعداد قابل توجهی نیرو بود.
 
به گفته شاهدان ، افراد دخیل در درگیری جوانان شرور عادی نبودند بلکه چهره آنها به لباس شخصی هایی شبیه بود که با پیراهن مشکی ، محاسن و هیکل تنومند به جان هم افتاده بودند.
 
 
از صبح همان روز مسیرهای ورودی از میدان امام حسین به خیابان انقلاب تحت کنترل لباس شخصی هایی بود که بعضا با لباس های مشکی سوار بر موتور در خیابانها ویراژ می دادند و عربده می کشیدند.

شاهدان عینی و محافل آگاه بیطرفی نیروی انتظامی را نشانه این می دانند که از قبل به آنها دستور داده شده که مداخله نکنند .
 

به این ترتیب به نظر می رسد درگیری ازسطوح عالیه نظام به بخش پیاده نظام های خود سر و از آنجا به حساس ترین ارگان های نظام راه می یابد . همه شواهد گویای آن است که تعادل عصبی نظام به شدت در هم ریخته و آسیب پذیر شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر