محمود احمدی نژاد: غربی ها ابرها را دستکاری کرده اند تا باران به ایران نبارد

جــرس: محمود احمدی نژاد امروز پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه، در مراسم افتتاح سد كمال صالح در استان مركزی ادعا کرد "طی چند سال اخیر غربی ها به گونه ای عمل كرده اند كه ابرها دستکاری و تخلیه شده و ابرهای بارش زا به كشوری های منطقه از جمله ایران نمی رسد."

وی همچنین اظهار عقیده کرد "كشورهای غربی برای ایجاد خشكسالی در برخی مناطق جهان از جمله ایران طرحی را در دست اقدام دارند. "

به گزارش ایرنا، رئیس دولت دهم كه برای افتتاح سد و سامانه انتقال آب كمال صالح به اراك سفر كرده است، با اشاره به مقاله یك سیاستمدار غربی كه از بحران آب در سی سال آینده خبر داده و در آن از خشك شدن مناطقی از كره زمین از سمت تركیه و ایران تا شرق آسیا سخن گفته است، افزود: محدوده ترسیم شده در مقاله این سیاستمدار غربی بخش هایی را شامل می شود كه آن ها از تمدن سازی و فرهنگ آفرینی كشورهای این محدوده درهراسند.

احمدی نژاد با بررسی وضعیت بارش و تغییرات آب و هوایی در یك سال اخیر در منطقه آسیا و اروپا تصریح كرد: بر اساس اخباری كه صحت آن در مورد وضعیت آب و هوا مورد تایید قرار گرفته است، كشورهای اروپایی با استفاده از تجهیزاتی خاص، به گونه ای عمل كرده اند كه ابرها تخلیه شده و ابرهای بارش زا به كشوری های منطقه از جمله ایران نرسد.

رئیس دولت با بیان اینكه این یك حادثه طراحی شده است، گفت: این موضوع از طریق مراجع حقوقی كشورمان پیگیری خواهد شد و این كار زشت نباید ادامه پیدا كند.

وی هدف كشورهای اروپایی را از انجام این اقدامات، ایجاد تنش و تخاصم در آب های مرزی كشورها عنوان كرد و افزود: اعتقاد دارم همان طور كه پیش از این نیز اعلام شده بود، جنگ آینده جنگ آب است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر