محرومیت دو ماهه‌ کارگران کارخانه‌ آتش سوی تبریز از حقوق و مزایا

جـــرس: به گزارش منابع حقوق بشری، کارگران کارخانه‌ «آتش سو» واقع در شهر تبریز، دو ماه است که از دریافت هرگونه حقوق و مزایا محروم مانده‌اند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کارخانه‌ی آتش سو در حال حاضر ۳۰ کارگر و پرسنل دارد که کارفرما از پرداخت حقوق معوقه‌ی ایشان سرباز می‌زند.

این در حالیست که از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از ۴۷۰ تن از کارگران این شرکت به بهانه‌های واهی توسط کارفرما اخراج شده‌اند.

گفتنی است شرکت آتش سو یکی از تولید کنندگان لوازم گازسوز در ایران است که در شهرک مرزداران تبریز واقع شده است.

اعتصاب در مشهد
اعتصاب برخی لوکوموتیورانان در راه آهن شمال شرق در اعتراض به مشکلات معیشتی و حقوقی خود طی یک هفته اخیر باعث ایجاد اختلال در حرکت قطارها و تاخیرهای چندساعته قطارهای مسافربری شده است.

به گزارش بازتاب امروز، برخی لوکوموتیورانان پس از حرکت قطارها در برخی از ایستگاه‌های بین راهی با خروج از قطار باعث توقف چند ساعته‌ی قطار شدند.

به گفته برخی از مسافران این قطار به دلیل اعتصاب و خروج لوکوموتیوران از قطار در ایستگاه بین راهی "نقاب"، به درخواست مسئولان راه آهن شمال شرق یک لوکوموتیوران از مشهد برای هدایت و حرکت این قطار اعزام و قطار را به مقصد رسانده است.

اداره‌ی کل راه آهن شمال شرق در شاهرود، کرد که قطار به موقع راه افتاده است و راه آهن مشهد با تایید این تاخیر و افزایش تاخیرها، اعزام لوکوموتیوران را تایید کرد.

ظاهرا در مقصد هم مسافران پس از نیم ساعت تجمع در ایستگاه راه آهن خراسان رضوی و عدم رسیدگی به اعتراضشان محل را ترک کرده اند.

مشابه این اتفاق در هفتم بهمن ماه در قطار محلی سمنان – مشهد رخ داده است.

راه آهن شمال شرق از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار شروع می شود و تا سوزن ورودی ایستگاه نقاب ادامه دارد.

بازداشت یک فعال کارگری
طی هفته های اخیر، تعدادی از فعالان کارگری و سندیکایی، مورد بازداشت، احضار، تهدید و صدور احکام قضایی قرار گرفتند.

از جمله کمیته گزارشگران حقوق بشر خبر داده است که علی اخوان، فعال کارگری نبر، ساعت نه و نیم شنبه شب، هشتم دی ماه ۱۳۹۰ توسط پلیس امنیت، بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر